Kategorijos
Įkvėpk motyvacijos!

Klaidos sportuojant

Prisivalgote ir einate sportuoti. Daugelis galvoja – eisiu sportuoti, man reikės daug energijos, tad turiu jos daug prisikrauti, turiu rimtai pavalgyti. Žmogus prisėda prie stalo, sukerta mažiausiai vieną kepsnį, užsipila padažų, šalia dar ir aliejuje keptos bulvės. Kad energijos būtų dar daugiau, sukertame porą bananų. Palaukiame valandą, neva viskas susivirškins ir mus apims energijos pliūpsnis, tačiau nutinka atvirkščiai. Apsunkstame, norime gulėti. Prieš treniruotę valgydami bet ką, bet kaip ir jausitės. Jūsų maistas prieš treniruotę turi būti lengvas, bet maistingas. Kita klaida – prieš fizinį krūvį neapšylate. Čiupote kamuolį ir nuėjote žaisti krepšinį. Po penkių minučių liūdite, kad pasitempėte koją. Kodėl? Neapšilote! Prieš kiekvieną fizinę veiklą, norint išvengti traumų, reikia apšilti: pasukiokite kaklą, prajudinkite sąnarius – rankų, kojų, dubens, sparčiai pasivaikščiokite, lengvai prasibėkite. Apsiaunate savo brangius, „paturbintus“ madingus sportinius batelius, apšylate, išeinate bėgioti, nusprendžiate įveikti 10 km, tačiau jau po 3 jums pradeda siaubingai skaudėti kelius. Tai gali atsitikti dėl netinkamos avalynės. Būtų idealu, jei pasitikrintumėte savo pėdas ir specialistas jums patartų, kokia avalynė sportuojant jums tinkamiausia. Kalbant apskritai, avalynė, ypač bėgiojimui, turi būti lengva ir lanksti. Ji neturi sukaustyti kojos, tačiau per daug laisvos vietos bate taip pat nėra gerai.
Radijo laida: http://www.ziniuradijas.lt/laidos/ikvepk-motyvacijos/klaidos-sportuojant?video=1

Kategorijos
Įkvėpk motyvacijos!

Kaip reikia dirbti darbe?

Pabundate 6-7 valandą ryte. Sėdate į automobilį ar autobusą. Darbe būnate apie 8-9 val. Atsisėdate į (neaišku, ar patogią) kėdę ir dirbate iki 17-18 val. Sėdate važiuoti namo. Iki 23 val. jaukiai sėdite prie televizoriaus. Ir taip vieną savaitę, kitą… vieną mėnesį, antrą….

Kategorijos
Įkvėpk motyvacijos!

Kaip reikia eiti?

Noriu jums šiandien papasakoti, kaip reikia eiti. O gal pirmiausia šiek tiek apie tai, kodėl reikia eiti? Įvairių tyrimų rezultatai rodo, kad kasdien pasivaikščiodami bent 15 minučių žmonės pagerina savo sveikatą ir savijautą, sumažina riziką susirgti įvairiomis vidaus ir neurologinėmis ligomis, turėti viršsvorio. Vaikščiojant ilgus atstumus ir „paėmus“ greitą tempą, žmogus stiprėja ir fiziškai. Skaičiuokite žingsnius. Tai bus jūsų motyvacija. Jūs žinosite kiek per dieną nuėjote arba… nenuėjote. Jei šiuo metu esate fiziškai silpnas, pats metas pradėti daugiau vaikščioti. Nueikite per dieną bent 5 000 žingsnius, tai yra apie 3,5 km. Šį atstumą įveikite nebūtinai vieno pasivaikščiojimo metu. Eikite ryte, pasivaikščiokite per pietų pertrauką, pažingsniuokite vakare. Prieš einant miegoti pažiūrėję į žingsnių skaičiavimo prietaisą nustebsite, kad įveikėte daugiau nei planavote. Kaip eiti? Iš pradžių kurį laiką vaikščiokite paprastai, atsipalaidavus, tačiau stenkitės žingsniuoti priešinga ranka, priešinga koja. Nugarą padarykite tiesią, koją statykite nuo kulno, ją įtempkite, pabandykite įtraukti sėdmenų raumenis. Spartinkite tempą. Pabandykite kelis kartus eiti kaip profesionalus ėjikas – koją ant žemės statykite tiesią ir įtemptą. Pagal Pasaulinės sveikatos organizacijos tyrimus, vidutiniškai žmogui rekomenduojama nueiti 10 000 žingsnių, apie 7 km. Tad stenkitės kasdien pasiekti bent tokį skaičių.
Radijo laida: http://www.ziniuradijas.lt/laidos/ikvepk-motyvacijos/kaip-reikia-eiti?video=1

Kategorijos
Įkvėpk motyvacijos!

Kas svarbiau – tikslas ar kelionė link jo?

Man svarbiau – kelionė tikslo link. Nebus kelionės, nebus ir tikslo. Būna, jog kartais žygiuodamas link tikslo supranti, kad tau reikia siekti visai ko kito. Tikslo kelionės metu jūs visuomet susidursite su mažomis ar didelėmis kliūtimis. Jūs turėsite rasti priemonių kaip tai apeiti ar panaikinti. Imdamiesi tam tikrų priemonių, ieškodami išeičių, jūs sužinosite daug naujų dalykų. Gali taip atsitikti, jog eidami link tikslo, jūs kardinaliai pakeisite savo aplinką. Ne vienas mano klientas tarė sau – metas XL dydį keisti į M. Tokių žmonių tikslas – svorio atsikratymas, tačiau eidami link tikslo jie sužinojo apie sveiką mitybą, apie taisyklingą ir naudingą sportą, sužinojo, kaip save motyvuoti, suprato, kas jų kūnams yra reikalingiausia, metė žalingus įpročius. Jų gyvenimas kardinaliai pasikeitė – tiek laisvalaikis, tiek mąstymas, tiek išvaizda. Svarbiausia, kad siekiant tikslo jūs tobulėtumėte, atrastumėte ko nors gero. Tikslo pasiekimas yra labai svarbu. Ne veltui jį išsikėlėte ir jo atkakliai siekėte. Tačiau prieš išsikeliant tikslą pagalvokite – ar jums to iš tiesų reikia? Ar tai jums tinkamas tikslas?
Radijo laida: http://www.ziniuradijas.lt/laidos/ikvepk-motyvacijos/kas-svarbiau-tikslas-ar-kelione-link-jo?video=1

Kategorijos
Įkvėpk motyvacijos!

Kaip neprisipirkti parduotuvėje šlamšto?

Žinoma, jūs dabar važiuodami į darbus apie tai negalvojate, bet vakare, kai įžengsite į parduotuvę, rekomenduoju šio įrašo pasiklausyti dar kartą. Pirmiausia, jei mes einame su tikslu – šiandien valgyti sveiką vakarienę, tai reiktų susirašyti pirkinių sąrašą. Bet nemanau, kad jūs tai padarysite. Pirmiausia, jei jau nusprendėte pradėti sveiką gyvenimo būdą, tai nepirkite sviesto ar grietinės, nes tai didina riebalų apimtis ir cholesterolio lygį kraujyje. Taip kad, koldūnai vakarienei atkrenta, nes grietinės nebus. Jei ieškosite vaisių, tai žinokite, kad geriau juos valgyti pirmoje dienos pusėje nei vakare. Kaip bebūtų keista, bananai ir vynuogės yra kaloringiausi. Jei norite sulieknėti, rinkitės citrusinius vaisius. Nepirkite ir jogurtų, nes juose labai daug cukraus. Ieškokite natūralių jogurtų ir pagardinkite juos skaidulomis arba vaisiais. O jei einate pro majonezo skyrių, tai iš karto sakykite jam „ate“. O vaikams geriau apie jį nekalbėkite. Ir venkite konservuotų produktų. Ai, prieš pirkdami vaikams sūrelius, įdėmiai pažiūrėkite kiek ten yra hidrintų ar pusiau hidrintų riebalų arba augalinių riebalų. Pramonei hidrinti maisto riebalai yra vertinami, nes jie pigesni už kitus riebalus, pasižymi ilgu galiojimo terminu, tačiau sveikatos specialistai vienareikšmiškai teigia, kad šios maisto sudedamosios dalys yra pavojingos žmonių sveikatai. Aš savo vaikams neduodu pusryčiams sūrelių. Atsiprašau, kad sugadinau jums nuotaiką, o turėjau įkvėpti. Taigi geriausias patarimas kaip neprisipirkti šlamšto yra skaityti produktų sudėtis ir mylėti savo kūną.
Radijo laida: http://www.ziniuradijas.lt/laidos/ikvepk-motyvacijos/kaip-neprisipirkti-parduotuveje-slamsto?video=1

Kategorijos
Įkvėpk motyvacijos!

Iš kur gauti įkvėpimo?

Genialios idėjos atsiranda ne iš karto. Iš pradžių daugeliui tenka ilgai laužyti galvą, o tuo metu, kai praktiškai nebėra jėgų sprendimui, ateina įkvėpimas. Mokslininkai yra įsitikinę, kad tie, kurie ieško atsakymo į sudėtingą klausimą, iš pradžių turi išanalizuoti visus problemos aspektus, o po to leisti pasąmonei rasti sprendimą. Taigi, iš kur gauti įkvėpimo sportuoti? Pasakysiu labai paprastai, nusifotografuokite save prieš veidrodį ir be „Instragram“ pasižiūrėkite į save. Minčių kyla įvairių. Tuomet paimkite trijų kilogramų svarmenį ar bet kokį sunkų daiktą ir pagalvokite, kaip jums lengva būtų judėti be tų svarmenų. Kitas dalykas, kas motyvuoja, tai yra aplinka, kur jūs sportuojate. Pasirinkite tokį sporto klubą, į kurį jūs norėtumėte eiti su mielu noru arba dar geriau – sudarykite pasivaikščiojimo mėnesio žemėlapį su savo maršrutais. Į pasivaikščiojimus pakvieskite eiti savo draugus, šeimą, o jei norite to kūrybinio įkvėpimo, tai, kaip man pasakė viena kolegė: niekas tau nepadės tik tu pats. Mane labai prajuokino šis atsakymas, nes aš pastoviai ieškau kūrybinio įkvėpimo. Net kad tik nekurčiau tekstų, pradedu kepti varškės apkepus, bet man padedantis veiksnys, jums pasirodys labai banalus. Kai aš neturiu kūrybinio įkvėpimo, aš visiems pasakoju, kad jo neturiu, o galiausiai išeinu sportuoti ir prabėgus tuos porą ratų, įkvėpimas grįžta ir aš galiu ramiai kurti. Tada prieš miegą būnu labai laiminga, nes ir darbas nudirbtas, ir treniruotė įveikta.
Radijo laida: http://www.ziniuradijas.lt/laidos/ikvepk-motyvacijos/is-kur-gauti-ikvepimo?video=1

Kategorijos
Įkvėpk motyvacijos!

Kaip reikia eiti ar bėgti, kai šalta?

Ne vieną kartą iš klientų esu girdėjusi: na va, atėjo žiema, ėjimo ar bėgimo sezonas – uždarytas. O nutirpus sniegui ir atšilus, neva sportavimo lauke sezonas vėl atidaromas. Nesąmonė! Sportuoti lauke galima visus metus, tik, norint, bėgioti ar vaikščioti tada, kai lauke šalta, pravartu žinoti kelis dalykus. Pradėkime nuo motyvacijos. Ar žinojote, kad 15 minučių aktyvaus laisvalaikio šaltame ore prilygsta valandai treniruotės šiltoje patalpoje? Šaltyje greičiau tirpsta mūsų „blogieji“ riebalai, tad norintiems padailinti figūras, pasivaikščiojimas esant šaltam orui, turėtų motyvuoti. Prieš einant sportuoti į lauką žiemą, būtina pagalvoti apie aprangą. Ne veltui yra sakoma – nėra blogo oro, yra tik bloga apranga. Nenusivilsite šiek tiek išleidę pinigų termo aprangai. Įsigykite sintetinio pluošto apatines kelnes ir palaidinę, tokie rūbai išgarins drėgmę. Tuomet užsimaukite įprastas sportavimo kelnes (būtų gerai neperšlampamos) ir lengvą sportinį švarkelį ar megztinį. Apsivilkite lengvą, judesius nevaržančią striukę. Svarbiausia – neprisirenkite per daug, žinoma, ir ne per mažai. Ypatingą dėmesį skirkite ir galūnėms. Įsigykite sportavimui skirtą kepurę, kuri jūsų galvą laikytų šiltai ir taip pat išgarintų drėgmę. Būtina pagalba rankoms – pirštinės. Geriausiai tam tiktų specialios, skirtos sportavimui. Jei sportuosite su įprastomis, rankos gali greitai sušlapti ir jausitės nemaloniai. Pasirinkite sportinius batelius, nepralaidžius vandeniui. Ir bėgdami liežuvį prispauskite prie gomurio, nes taip nepateks šaltas oras ir jūsų neužkims jūsų balsas.
Radijo laida: http://www.ziniuradijas.lt/laidos/ikvepk-motyvacijos/kaip-reikia-eiti-ar-begti-kai-salta?video=1

Kategorijos
Įkvėpk motyvacijos!

Kaip reikia dirbti, kai nori miego

Ar girdėjote apie tokį žodį „režimas“? Jo mums labai trūksta, o ypač pirmadieniais. Kada vakar nuėjote miegoti? Štai jums ir atsakymas. Sakoma, kad geriausiai blogas mintis ir nerimą naikina atsikėlimas šeštą valandą ryte ir taip kiekvieną darbo dieną. Žinau, kad šį sumanymą sunku įgyvendinti žmonėms, kurie įpratę eiti vėlai miegoti, bet jūs pamėginkite. Tada pamatysite, kiek dienoje atsiranda valandų. Ir net atsiras viena valandai sportui. Bet šiandien jūs norite miego, o reikia dirbti. Rekomenduoju nepamiršti apie vienuoliktą valandą suvalgyti priešpiečius, o iki pietų eiti pėsčiomis, apie trisdešimt minučių iki jūsų mylimo restorano bei ten pavalgyti. Pamatysite, kaip jums pagerės. O jei galvojate, kad neužmigsite anksčiau vakare, tai rekomenduoju pradėti sportuoti bent triskart per savaitę. Kuomet sportuojate, jūs pakeliate savo kūno temperatūrą ir neleidžiate jai kristi, ir tuomet jums žymiai lengviau bus panirti į gilų miegą vakare. Taip pat per aktyvų sportą jūs stipriai pašalinsite iš savęs neigiamą energiją, o miego kokybė stipriai išaugs. Slaptas ginklas energijai – trumpas popiečio miegas. Bet ne ilgiau nei 45 minutės. Jei žinote, kad reikės šiandien labai ilgai dirbti, tai numikite. Tai aktualu tiems, kurie dirba namuose. O kaip iš pelėdos galima virsti į vyturį, matau iš savo dukros, kuriai yra aštuoneri. Seniau rytais niekada nerodžiusi šypsenos, ji atrado motyvaciją keltis šeštą, nes tada viena pirmųjų gali būti mokykloje. Ją tai motyvuoja. Dukra rytais iš tos laimės net pradėjo dainuoti, kas man yra geriausias žadintuvas ryte. Kitaip sakant, ryte stenkitės šypsotis ir pamatysite kaip įvedus režimą viskas pasikeis.
Radijo laida: http://www.ziniuradijas.lt/laidos/ikvepk-motyvacijos/kaip-reikia-dirbti-kai-nori-miego?video=1

Kategorijos
Įkvėpk motyvacijos!

Grožis neturi dydžių!

Kažkodėl manau, kad ši tema patiks, nes man pirmiausia sveikatingumas yra ne numesti kilogramai, o pasikeitęs mąstymas. Žodį „lieknėti“ aš suprantu, kaip sveikai gyventi ir jaustis gerai. Papasakosiu apie slaptą grupę, kuri vadinasi „Lieknėk su Vlada.LT“. Gudresnio pavadinimo nesugalvojau. Ką mes darome šioje grupėje? Tiesiog dedame savo nueitus žingsnius per dieną. Tikslas – nueiti dešimt tūstančių žingsnių, tai yra apie septynis kilometrus. Šioje grupėje yra trys tūkstančiai septyni šimtai moterų, kurios tiesiog vaikšto. Yra ten ir mitybos planas, bet, kaip minėjau, nėra tokio plano, kuris tiktų visoms. Tačiau esmė yra valgyti penkis kartus per dieną. Kai tu pradedi vaikščioti, tai supranti, kad lieknėjant pats sunkiausias dalykas yra valgyti. Tam reikia skirti laiko, o jo mes kaip visada neturime. Noriu pasakyti, kad ši grupė mane motyvuoja vaikščioti, o moterų pasiekti rezultatai tikrai stebina. Nors ko stebėtis? Jei prieš tai vaikščiojai po du tūkstančius žingsnių per dieną, o dabar pradedi eiti po dešimt tūkstančių, nebevalgai viso indelio kondensuoto pieno su batonu, tai ir lieknėji. Pažiūrėkite savo išmaniuose telefonuose, kiek nuėjote vakar žingsnių? Pamatysite realybę. O šiandien pasistenkite. Pasak Lietuvos sporto universiteto dėstytojos Simonos Pajaujienės, niekas negali pasakyti, kiek mes turime sverti ir koks mūsų turėtų būti ūgis. Antsvoris, matuojamas pagal KMI formulę, yra netikslus, nes žmogus, turintis didelę raumeninę masę arba turintis sunkius kaulus, pagal lentelę gali būti vadinamas turinčiu viršsvorį. Bet jei riebalinis audinys parodo, kad jūs turite antsvorio, nesijaudinkite. Tyrimų rezultatai rodo, kad nedidelis viršsvoris ilgina gyvenimą. Tačiau didelis antsvoris ar nutukimas gali sudaryti problemų. O vaikščiojimas gryname ore dar niekam nepakenkė. Laukiu jūsų žingsnių!
Radijo laida: http://www.ziniuradijas.lt/laidos/ikvepk-motyvacijos/grozis-neturi-dydziu?video=1

Kategorijos
Įkvėpk motyvacijos!

Motyvacija – spyris į sėdynę

Noriu pakalbėti tokia tema: motyvacija yra spyris į sėdynę. Arba kaip pasakytų pasaulio čempionė Margarita Čiuplytė, į žandukus. Žmogus iš esmės yra tingi būtybė, kuriai dažnai reikia spyrio iš pašalės. Atrodo, kad daug dalykų, kuriuos darome, darome būtent dėl savęs. Tačiau tai nėra pakankama motyvacija. Gaila, tačiau kartais net ir patiems paprasčiausiems darbams sunku susikaupti ar prisiversti juos atlikti. Neneigsiu, man pačiai dažnai reikia to spyrio. Aš visuomet laukiu iki paskutinės minutės ir tada, kai jau tikrai žinau, kad negaliu trauktis, einu ir darau. Oi… ir kaip gera, kai padarau, bet nepasimokau ir vėl kitam darbui laukiu tos paskutinės minutės. Galvojate, kad labai jau lengva yra pasakoti apie motyvaciją? Tai jau devintoji mano laida, o aš įsipareigojau apie motyvaciją kalbėti visus 2017 metus. Bet jums tikrai sunkiau. Jūs turite prisiversti sportuoti. Man sportas yra atsigavimas ir pats geriausias vaistas nuo nerimo ir blogos nuotaikos. Aišku, kai taip šalta lauke yra nelengva save motyvuoti išeiti į lauką, bet, sako, kad kalorijos vaikščiojant dega greičiau nei įprastai plušant sporto salėje. Pabandykite ir pamatysite. O jei nenorite, matyt, dar nesulaukėte to spyrio į sėdynę. Kaip tas spyris atrodo? Kiekvienam skirtingai. Kai netelpi į savo senus džinsus, kai uždūsti lipant laiptais, kai parduotuvėje nerandi, ką apsirengti, kai nuolat skauda nugarą, kai pradedi gerti vaistus, kai esi visuomet blogos nuotaikos ir t. t. Nepatikėsite, bet judėjimas gydo. Ir aš jumis tikiu, jūs tikrai galite.
Radijo laida: http://www.ziniuradijas.lt/laidos/ikvepk-motyvacijos/motyvacija-spyris-i-sedyne?video=1